مصاحبه با ریچارد میــــــــــر + ترجمه فارسی متن در ادامه مطلب

Richard Meier, the architect who landed ‘the commission of the century’ and one of the New York Five, has a portfolio of pristine structures that range in scale from the Douglas House on Lake Michigan to the sprawling Getty Center in Los Angeles.

Meier’s work, recognizable and clearly defined by its whiteness, creates a distinction and dialogue between nature and man made.  Architecture to Meier should not mimic but rather provide a counterpoint to the surroundings while still maintaining a relationship.

“Whiteness is perhaps the memory and the anticipation of color. For me, the contrast becomes the definition that, which is natural, organic, changing, contains at different times, all of the colors of the rainbow. And that which is manmade should help to focus and intensify one’s perception of all that is around us.”

Passionate about the profession, Meier has also dedicated a lot of energies to architecture education. He strongly believes in the role of architecture in government, education, private practice, and our local communities. Noting that architects in governmental positions often have more influence than those in private practice, emphasizing an architect’s role in our local communities and through non-professional organizations.  All architects can provide a very influential role helping guide public policy.

Meier earned a Bachelor of Architecture degree from Cornell University in 1957, worked for Skidmore, Owings and Merrill and then alongside Marcel Breuer before starting his own practice in New York in 1963. In 1969 MoMA exhibited work by the New York Five: Meier, Michael Graves, Charles Gwathmey, John Hejduk, and Peter Eisenman (Meier’s second cousin). The members of the New York Five, ‘a group of architects whose work, represented a return to the formalism of early modern rationalist architecture’ over time pursued different formal directions, however the most prolific builder of the group, Meier, continued to investigate the true Corbusian form particularly through the built environment.

In 1984 Meier was awarded the Pritzker Prize for Architecture, the youngest recipient of this award in the history of the prize. That same year Meier garnered the prestigious commission for the $1 billion Getty Center in Los Angeles. Meier stated, “In my career, nothing can or will ever equal getting to be the architect for the Getty Center. Not only was it the most important event of my career, but as things worked out the project became inextricably inked with my children’s growing up.”

Richard Meier & Partners includes Michael Palladino, James R. Crawford, Reynolds Logan, Bernhard Karpf, Dukho Yeon. We featured partner Bernhard Karpf, who heads up many of the projects in Europe, in a video interview describing the design of the Arp Museum in Germany.

Along with the Pritzker Prize, Meier currently holds the Frank T. Rhodes Class of 1956 University Professorship at Cornell University, is a Fellow of the American Institute of Architects and has received the Medal of Honor (New York Chapter), Gold Medal (Los Angeles Chapter), 29 National AIA Honor Awards, 53 Regional AIA Design Awards.

Meier never stops: This past October he visited the 103 year old architect Oscar Niemeyerin Brazil, a meeting of 2 Pritzkers.

Projects by Richard Meier & Partners previously featured at ArchDaily:

ترجمه متن در ادامه مطلب:


ریچارد مایر، معمار که فرود آمد: "کمیسیون قرن و یکی از نیویورک پنج، مجموعه ای از سازه های بکر است که طیف وسیعی در مقیاس از خانه داگلاس در دریاچه میشیگان به آلاینده مرکز گتی در لس آنجلس است.


کار مایر، تشخیص و به طور واضح به سفیدی آن تعریف شده، ایجاد تمایز و گفتگوی بین طبیعت و ساخته دست بشر است. معماری به مایر نباید تقلید بلکه در مقابل به محیط اطراف در حالی که هنوز هم حفظ یک رابطه است.


"سپیدی است که شاید حافظه و پیش بینی از رنگ. برای من، برخلاف تعریف که، که طبیعی است، آلی، در حال تغییر است، شامل در زمان های مختلف، از همه رنگ از رنگین کمان می شود. و آنچه را که ساخته دست انسان باید به کمک به تمرکز و تشدید ادراک است که در اطراف ما است. "


پرشور در مورد این حرفه، مایر همچنین مقدار زیادی از انرژی اختصاص داده شده به آموزش معماری. او به شدت در نقش معماری در دولت، آموزش و پرورش، مطب خصوصی، و جوامع محلی معتقد است. اشاره کرد که معماران در موقعیت های دولتی اغلب دارای نفوذ بیشتری نسبت به کسانی که در عمل خصوصی، با تاکید بر نقش معمار در جوامع محلی خود و از طریق سازمان های غیر حرفه ای است. همه معماران می تواند نقش بسیار با نفوذ کمک راهنمای سیاست عمومی را فراهم می کند.


مایر به دست آورده کارشناسی در رشته معماری از دانشگاه کورنل در سال 1957، برای اسکیدمور، Owings و مریل مشغول به کار و پس از آن در کنار مارسل بروئر قبل از شروع تمرین خود را در نیویورک در سال 1963 است. مایر، مایکل گریوز، چارلز Gwathmey، جان Hejduk، و Peter Eisenman (پسر عموی دوم مایر است): در سال 1969 موما کار در نیویورک پنج نمایش گذاشته شد. اعضای نیویورک پنج، 'گروهی از معماران که کار، بازگشت به فرمالیسم مدرن اولیه معماری خردگرا با گذشت زمان به دنبال جهات مختلف رسمی، با این حال سازنده پررونق ترین گروه، مایر، ادامه داد: به منظور بررسی درست Corbusian به ویژه از طریق محیط زیست ساخته شده است.


مایر در سال 1984 جایزه پریتزکر معماری، جوانترین دریافت کننده این جایزه در تاریخ این جایزه اهدا شد. که مایر در همان سال، کمیسیون معتبر برای مرکز گتی 1 میلیارد دلار در لس آنجلس به دست آورد. مایر اظهار داشت: "در زندگی حرفه ای من، هیچ چیز نمی تواند و یا هرگز برابر رسیدن به معمار برای مرکز گتی. نه تنها آن را مهم ترین رویداد زندگی حرفه ای من بود، اما به عنوان چیز کار می کرد از این پروژه به طور جدایی ناپذیری امضا شده با فرزندان من در حال رشد تبدیل شد. "


ریچارد مایر و همکاران مایکل Palladino، جیمز R. کرافورد، رینولدز لوگان، Karpf برنهارد، Dukho یئون. ما شریک برنهارد Karpf، که سر تا بسیاری از پروژه ها در اروپا، در مصاحبه ویدیویی به توصیف طراحی موزه ARP در آلمان.


همراه با جایزه پریتزکر، مایر در حال حاضر دارای فرانک T. رودز کلاس سال 1956 دانشگاه استادی در دانشگاه کرنل، همکار انستیتوی معماری آمریکا را دریافت کرده است و مدال افتخار (نیویورک فصل)، مدال طلا (لس آنجلس فصل)، 29 جوایز AIA ملی افتخار، 53 جوایز AIA منطقه ای طراحی.


مایر هرگز متوقف نمی شود: در ماه اکتبر گذشته، او تعداد بازدید 103 ساله معمار اسکار نیمیر در برزیل، یک جلسه از 2 Pritzkers.


پروژه های انجام شده توسط ریچارد مایر و همکاران که قبلا در ArchDaily برجسته:


گتی مرکز

داگلاس خانه

کلیسای سال 2000

Neugebauer به خانه

موزه آرا Pacis

ARP موزه

قهوه پلازا بین المللی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد